Jumaat, 6 April 2012

Home » .:: RAHSIA... ::.

.:: RAHSIA... ::.








Selamat Hari Jumaat Semua..!

Rasanya semua setuju bila aku kata,
Semua manusia di muka bumi ini ada RAHSIA tersendiri.

Tak kiralah, RAHSIA apapun.
Tapi ianya tetap RAHSIAkan..?

Aku juga punya RAHSIA. Seperti kalian.
Sebab aku juga manusia normal.

Apa yang membezakan RAHSIA kita
Adalah RAHSIA itu sendiri.

Ya..!

Ada RAHSIA yang kita wujudkan cuma untuk sementara saja.
Tapi ada juga RAHSIA  yang akan di simpan ketat-ketat dari pengetahuan orang lain.

Sebenarnya, Ada baik dan buruknya sikap berRAHSIA ni.
Tapi jangan sampai nak berRAHSIA sangat,

Nak-nak pula dengan  RAHSIA yang cuma sementara.
Sebab nanti, ada insan lain terluka.

Jika ada peluang dan ruang, cubalah untuk tidak berRAHSIA dengan perkara yang sementara
Sebab lambat-laun  akan tahu juga.

Jadi akan lebih menyakitkan , jika tahu
Ketika RAHSIA itu tidak dapat diRAHSIAkan lagi..!


Kata Hati : Aku KECEWA dengan sikap si peRAHSIA...!
.

47 ulasan:

Eima Ari berkata...

Rahsia kita hanya untuk kita..kalau dikongsi bukan lagi dipanggil rahsia..

* dah tergeliat lidah sebut perkataan rahsia byk kali..hahahhaha...

BERT berkata...

rahsia peribadi tak baik dedahkan untuk mengelakkan aib sendiri terbuka serta rahsia peribadi orang lain pun tak baik dibuka jika mengaibkan...

kadang2 bnde simple pun nak rahsia memang pening nak layan haha

Dak Fisha berkata...

ayat yang mendalam. hehehe. biarlah rahsia. hehee

fizafantagirO berkata...

Rahsia yg melibatkan diri sendiri wajib disimpan ketat2 .. tambah 2 kalau ianya sesuatu yg mengaibkan . tp kalau rahsia tu boleh mendatangkan keburukan .. luahkan je .. :)

Nyue berkata...

knape yunk? cm frust jer...

Aine Ainun berkata...

Akak dulu sgt perahsia...dan suka pendam rasa, xpandai luahkan...

Tp skrg, berubah sedikit2, myb sbab kita makin matang;)

ciksukaberangan berkata...

tengok jenis RAHSIA tu juga la kan.. huuu~ betol3. nanti ada yang terluka!

Pka Rahim berkata...

hi..!
jom baca entry baru pka.

http://pkaemerald.blogspot.com/2012/04/ziela-make-up-by-pka-rahim.html

tq :)

Yana Libra berkata...

banyak nye RAHSIA~

sabar ye~

M@W@R Q@SeH berkata...

jujur dlm menyimpan rahsia org adalah yg sepatutnya...tambahan pula andai ianya sesuatu yg mengaibkan...

Dieyna berkata...

biarlah rahsia

9n0L4 berkata...

mmg sakit bila dpt tahu rahsia dah pecah. tak amanahnya org yg pecahkan rahsia. hati².

Iffika | Ruslan berkata...

agreed ! saya tak suka pasangan yang kuat berahsia .

Cik Aini Lavender's berkata...

ish2..pening ai bc RAHSIA cik nur nih =p

cik nur,
kalo ai cite 1 RAHSIA kat cik nur pastu mintak cik nur jgn cite kat sesapa,dia still jd RAHSIA gak x?hehehe

zaza iman berkata...

zaza pun byk rahsia..hehe =)

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

Awak ada banyak rahsia yer :D
tu citer... tu citer... teman nak dengar nie...

etuza berkata...

Bahaya berrahsia, bukankah tu berbohong namanya jika berrahsia untuk subahat sesuatu yg perlu diketahui. Kata rahsia terlalu luas ya..

Hanya nak kukuhkan apa saja rahsia kita telah terlebih dahulu diketahuiNya.Berusahalah agar x selalu berrahsia ya.

lelamaisara berkata...

NIce N3...

Pandai Cik Nur kite ni menulis...
Heeee...Biarlah Rahsia..

teha berkata...

kite pon ade rahsia jugak.. hehe :) tp biase nyee rahsia nie kita share dgn my sis jee.. hee :)

Cik Nur berkata...

betul tu.. :)
eh..jgn tergeliat..hihihi

Cik Nur berkata...

betul kata bert..
tapi rahsia yg baik pun nak di soroknye..
apekehei....

Cik Nur berkata...

mcm lagu dah ye fisha.. :)

Cik Nur berkata...

tapi kalau rahisa kebaikkan pun dirahsiakan..mmg geram la kan..

Cik Nur berkata...

xde ape nyue..sekadar renungan buat diri sendiri.. :)

Cik Nur berkata...

bagus tu kak, kadang2 memendam rasa ni xbaik juga..

Cik Nur berkata...

pastinya kan terlukalah kalau tak berterus terang..

Cik Nur berkata...

insyaALLAH..akan terjah ke sana... :)

Cik Nur berkata...

sentiasa bersabar.. :)

Cik Nur berkata...

betul tu kak, kadang2 rahsia ni mcm amanah kan...

Cik Nur berkata...

penyanyi nya, siti nurhaliza.. :)

Cik Nur berkata...

sekali kena, cukup dah la kalau mcm tu..

Cik Nur berkata...

rahsia sikit2 tu xpe la..rahsia byk payah oo..!

Cik Nur berkata...

alolo..jgn pening2.. :)

yup, ianya akan mjadi satu rahsia juga, cuma si peyimpan rahsia kena amanah la..

ade rahsia ke..?hehehe

Cik Nur berkata...

hehehe..semua tu hak individu.. :)

Cik Nur berkata...

idok le byk.. hehehe

Cik Nur berkata...

betul tu..sentiasa berusaha... :)

Cik Nur berkata...

biase2 je lela.. :)

Cik Nur berkata...

oklah tu, kiranya tidak memendam rasa kan.. :)

aku HaniAsyira berkata...

rahsia yang perlu je kan... sy suka berahsia... keh2.. =)

Cik Nur berkata...

wahh..msti byk rahsia ni.. :)

dyabunga berkata...

dya paling tak suka org yg suka bocorkan rahsia..kalau bocorkan rahsia takpe ni tambh2 citer plak..

Cik Nur berkata...

haa...bab yg suke2 tmbah resepi tu , nur pun xsukee..

Ros berkata...

Salam ziarah.....

Mieya Atiera berkata...

cuba tengok kat link bawah nie :

http://thesweetyelmo.blogspot.com/2012/04/tutorial-cara-letak-iklan-nuffnang.html

kat situ, Mieya ada tunjukkan cara-caranya. Harap membantu :)

Cik Nur berkata...

terima kaseh mieya.. :)

@ deqla manjew berkata...

betul tu...jd x pyh nk biar lah rahsia sgt....huhu...ada rahsia yg buat deqla kecewa sgt... tp tu dulu..nk buang jauh2..insyaAllah... :)

QasehnyaRania berkata...

jgnla kecewa dgn perahsia. nanti ciksu share satu rahsia, nak? hihi..

tunggu...