Isnin, 9 April 2012

Home » » .:: Mudah Dan Sedap ::.

.:: Mudah Dan Sedap ::.







Alhamdulillah..! Kita masih bersiaran secara tidak langsung di sini.

Syukur pada DIA, kerana masih beri kita peluang. Syukran YaALLAH..!

Nampak tak gambar di atas..?
Itulah makanan yang dikatakan mudah dan ringkas tu.

Ya pandai....!
Lobak merah.
Makan mentah-mentah macam tu je ye.

" Eiiuu...Cik Nur, Boleh ke makan mentah? "

Ada pernah orang buah jus carrot susu masak dulu carrot tu..?
Tak adakan..?

Jadi bolehlah makan mentah-mentah.
Cuci bersih-bersih, potong dan kemudian 'NGAP'

Sedap...!
Tak percaya..! Cubalah..
Rasanya sweet-sweet gituww..!
Sebab tu arnab suka. ^__^



Kata Hati : Balik nanti jangan lupa beli lobak merah yeee..!
.

50 ulasan:

Cik Anis Nisa berkata...

tak tertelan mkn gitu je..sedap cik nur kalo buat air..lemak2..nyum2..:)

Eima Ari berkata...

sedap laa carrot mkn cmtu..kalo msk dh kurang khasiat dia..=)

nanieybarnieylurviey berkata...

agreed!!! sedap sgt mkn mentah2.. dulu setiap hari satu batang.. kononnye nk hilang rabun.. tp rabun ttp ada.. hehe.. healthy snack!! those yg diet yg suka mengunyah all time tu leh amalkan carrot.. :)

lelamaisara berkata...

heeee..boleh aje la kot...tapi saye tak pernah cube..sedap eh...huuuuu

hazfee berkata...

boleh je makan mentah. janji dah cuci bersih je. haha, tak potong pun boleh je trus gigit lobak merah tu :)

Chic Na berkata...

bagus la nur. baik utk mata. tp sy xleh nak telan. anak buah mmg suka mkn ni, mcm rabbit. hihi..

zaza iman berkata...

eh..sama macam zaza lah..makan carrot mentah..best =)

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

Jangan lupa, lobak merah juga baik untuk kesihatan mata...

@ deqla manjew berkata...

euwww.. deqla x suka lobak.... hihi

Lara E'dayou berkata...

salam singgah .. :)

Miss BaNu berkata...

yesszaaa carrot ni juga baik untuk kesihatan mata kite..jadi mai makan caRRot ramai2 hehe..

Vanessa berkata...

sya pun suka makan lobak,haha..especially yg mcm kat atas 2..

teha berkata...

kita xpandai mkn yg mentah camtu jee.. kalu rebus , oke :) hee ~

SuparMan SuaRez berkata...

Sekali pandang Cam Buah Limau Jak..Huhu
Singgah sini..singgah...& singgah dengan mmbawa Perut yg lapar..Huhuhu

Nyue berkata...

Nyue pon suka mkn carrot mentah2...fvrite oo

M@W@R Q@SeH berkata...

akak jarang mkn yg mentah...carrot susu pn dh lama x minum...cpt muak :)

etuza berkata...

hehehe...Cik Nur! hiris2 balande jadilah jus, taka payah masak..sokong cik nur. Boleh terang mata makan ni, kata orang but ada info terbaca..

Iena Eliena berkata...

sedap:)
cik iena pn suke..
tp cik iena lg suke klu ltak thousand island:)
nyummyyyyyyyyyy

whitecappuccino berkata...

sungguh enak dimakan begitu saja! eh! macam iklan gardenia la pulak!

Cik Nur berkata...

kalau air cik nur kurang minum..sebab cepat muak.mkn mcm ni sedap.. :)

Cik Nur berkata...

betul tu..!

Cik Nur berkata...

sedapkan..manis2 rasa dia.. :)

Cik Nur berkata...

sedap..nanti cubalah.. :)

Cik Nur berkata...

betul3x.. :)

Cik Nur berkata...

hehehe...kalau buat kek chic na boleh telan eh.. :)

Cik Nur berkata...

cayalah zaza..kita geng..!

Cik Nur berkata...

betul tu..:)

Cik Nur berkata...

nanti deqla cuba..sedap.!

Cik Nur berkata...

salam ukhwah.. :)

Cik Nur berkata...

jom2.. :)

Cik Nur berkata...

makan mentah, mmg sedap.

Cik Nur berkata...

kalau rebus xrangup lak teha..

Cik Nur berkata...

nmpk myelerakan kan..

Cik Nur berkata...

kita serupa nyue. :)

Cik Nur berkata...

nanti akak cuba mkn mentah tau.. sedap..!

Cik Nur berkata...

kalau jus sy kurang suka cikgu..

Cik Nur berkata...

letak thousand island lagi sedap..! nur xpernah cuba lgi...

steffany daph berkata...

oo, bole juga ye makan mentah2 mcm tu. biasanya campur dgn sayu2 lain, lpas tu masak :D wah2,..apa agaknya rasa dia? hehe.

aReLaN berkata...

atas orang kot.pernah test skali tapi terus luah blik.hahah..tp kalau carrot susu memang sedap la

Cik Nur berkata...

hehehe..sesuai juga dgn carot ni.. :)

Cik Nur berkata...

sedap..rasanya manis2.. :)

Cik Nur berkata...

kalau jus, nur kurang lak..hihih
nanti cuba..sedap.!

Cik Penguin_Solehah berkata...

erk,saya tarik diri awal-awal sebab memeng tak makan lobak merah*sebab tu pakai spec.. haha,oh,maaflah tu cadangan je,maybe cara ni pun ok^^

Karukord Jagau's berkata...

aaa betul2.....boleh di makan begitu saja

Chic Na berkata...

kalau kek xyah ckp la. sebijik pun leh telan. huhu..

Cik Nur berkata...

sedap..nanti cubalah.. :)
xpe..nur suke dengar pendapatn org.. :)

Cik Nur berkata...

sedap.. :)

Aine Ainun berkata...

sure...kulit halus mulus...=))
sjak diet akak mmg blaja makan sayur mcmni..

MMg sedap..pon!
eh tp carrot x penah cuba pun..

9n0L4 berkata...

mmg sodapppppppppppp. dulu ms belajar slalu jugak mkn karot mnth ni wat ulam nasi. ;)

QasehnyaRania berkata...

amik kt ldang kitew ke.hihi
kalau nk ratah better amik bby crrot.
la pulak. nape rebus dulu. kalau ciksu terus kisar dgn air je.. pastu baru ltk susu sikit.. x blh ltk byk, muak..