Jumaat, 13 April 2012

Home » » .:: Tazkirah Jumaat ::.

.:: Tazkirah Jumaat ::.



KLIK UNTUK TUMBESARAN


Petikan di atas aku dapat melalui FB.  Lalu di kongsikan di sini ntuk renungan bersama di hari Jumaat yang mulia.

Cuaca sekarang memang tak menentukan. Jadi jika kalian di ujiNYA, janganlah merungut ya..! 
Sebab setiap apa yang terjadi ada hikmahNYA.


Kata Hati : Moga kita semua dalam lindunganNYA sentiasa...Amin..!
.

36 ulasan:

Masz Sidek berkata...

Thankz berkongsi ilmu nur...

jglah merungut bila sakit...sbb sakit tu penghapus dosa2...

~Sweet Honesty~ berkata...

insaf bila baca petikan tu..saya ne slalu merungut-rungut bila sakit.. lepas ne tak nak la bt cmtu la..sepatutnya bersyukur lebih baik..

Cik Aini Lavender's berkata...

nice lah tazkirah jumaat ciknur,ai x sempat wat entry tazkirah arini...thanks for sharing =p

**erkk..cantiklah header cik nur,tetiba rs jeles ai dtg :)

acheeqa farhana berkata...

btul tu..setiap y blaku psti ad hikmahny..ALLAH dah aturkan smuanya cntik :)

etuza berkata...

Alhamdulillah, dapat ilmu berguna di sini.
Tadi khutbah jumaat " elakkan hidup meminta2 kerana amalan ini merugikan, menjadikan kita malas berusaha mencari rezeki, hidup meminta2 adalah dilarang olehNya" inilah antara yang dikhutbahkan.wallhualam

Dak Fisha berkata...

alhamdulillah. tergenerate lagi dgn info cik nur. terima kasih tok info ni.

yer moge kita semua dlm lindungan-Nya. Aminnnn

BERT berkata...

hmm bagus... peringatan untuk kita bersama kan..

Chic Na berkata...

tq ats peringatan. rs lebih kuat & motivated. kbetulan sy sakit harini. :)

zaza iman berkata...

moga terampunlah dosa2 kita..amin..

whitecappuccino berkata...

Allah maha pemurah maha mengasihi

ctk berkata...

bru thu....thank 4 sharing
xnk da merungut2 lau sakit
alhamdulillah :)

Yumida berkata...

aah..bila sakit kita sllu merungut..padahal..ade hikmah yg no. 4 tu di beri kpd kita

Iena Eliena berkata...

Moga kita semua dalam lindunganNYA

aku HaniAsyira berkata...

sakit tu kafarah dosa kan.. =)

Cik Nur berkata...

sama2 kaseh.. :)

Cik Nur berkata...

betul tu..bsyukur lebih baik kan..

Cik Nur berkata...

psst..! jgn jeles ye..pujuk mama arina cepat..hehehe

Cik Nur berkata...

subhanaALLAH...

Cik Nur berkata...

alhamdulillah...nur cuma bkgsi ilmu ALLAH pada semua..

Cik Nur berkata...

sama2 kaseh..!
amin..!

Cik Nur berkata...

yup..khas buat semua.

Cik Nur berkata...

bykkan bsabar ye chic na..

Cik Nur berkata...

Amin...!

Cik Nur berkata...

SubhanaALLAH..

Cik Nur berkata...

sama2..
lepas ni kita sama bsyukur ye..

Cik Nur berkata...

betul tu, bila dah tahu lepas ni, jgn mrungut, sebaliknya kita bsyukur..

Cik Nur berkata...

amin..!

Cik Nur berkata...

betul tu

Nurul Aisyah berkata...

sy pegang satu ayat...

Di sebalik sesuatu ada sesuatu :D

Nurul Aisyah berkata...

wah!!! berapa lama dah akak tukar header tuh!! Cantik giler!!!

Cik Nur berkata...

cantikkan..terima kaseh byk2 pada mama arina,, :)

Cik Kay Jue berkata...

thanks atas perkongsiannya.. mohon di blog ckj boleh?

dyabunga berkata...

lepas ni dya tak merungut dah biler sakit..tpi bersyukur..

Cik Kay Jue berkata...

mohon share ea.. :)

Diyana Norman berkata...

nice sharing wakkk.... nty bile sakit.. akan ku ingat kata2 tu... hehe. tq

9n0L4 berkata...

yg ke 4 tu best. di sebalik sakit, ade hikmahnya. ;)