Khamis, 12 April 2012

Home » » .:: Apa Cerrrr...? ::.

.:: Apa Cerrrr...? ::.





Permulaan entry ni, aku tepek gambar 
WORDLESS WEDNESDAY #7 semalam.

Di ruangan komen ramainya tanya, KENAPA kerusi ni boleh jadi macam ni.

Tersenyum sendiri bila baca komen yang ada..! 
Sabar jelah bila ada yang kata sebab berat badan aku kot kerusi ni patah macam ni.

Hahahaha..!!

Hamikkk..! Gelak besar aku semalam tau. Lawak..!

Untuk pengetahuan semua, macam mana kerusi ni boleh patah?
Ini gara-gara anak customer. #Nampak tak dekat tempat duduk tu ada kesan kotor..?

Memang aku ada hak nak marah, tapi seganlah aku nak marah budak tu. 
Sedangkan mak bapak budak tu  buat tak reti je..!  
Mulut je bising, aku pun boleh.

Perasaan aku waktu tu, Tuhan je yang tahu.
Memang sakit hati bila tengok budak tu pijak dan hentam kerusi tu.

Yang paling sakit hati, mak bapak budak tu buat tak tahu je....!
Sakit jiwa wehh...!!
Dalam hati aku ngap-ngap rasa macam nak bagi  penampor..!

Kalau budak kecik tu, bolehlah di maafkan lagi.
Dan kerusi tu tak akan patah kot kalau budak sberusia setahun dua yang main.

Ini budak tu lebih kurang 10 tahun  kot umurnya. Adiknya pula mungkin dalam 8 tahun.

Lepas ni, kalau ada yang usik apa-apa, aku kena tegas, takut pula bil AIR sebulan cuma RM12, jadi lebih, gara-gara ketidak TEGASAN ibubapa...!

Tapi boleh ke marah anak orang sesuka hati...?


Kata Hati : Salah Siapa kalau macam ni...??
.

52 ulasan:

Masz Sidek berkata...

huhuhu kena byk saba kalau jumpa customer macam ni... kalau jadi apa2 kat anak dia, dia marah... tp dia tak tahu sikap merekalah salah satu punca masalah berlaku...

Arina Shamsul berkata...

oooo..hihi..ingatkan adik yang buat patah kerusi tu..kekeke.

haish akak pun marah juga kalau dah umur camtu tak reti nak dinasihatkan..

mak bapa budak tu la..tak reti nak diamkan anak..haish..cik nur pun salah gak sepatutnya kena minta ganti rugi kat parents budak tu...hihihi


takpe lepas ni cik nur kena bertegas ye dik.jangan biarkan org sewenang2nya ambik kesempatan atas kebaikan kita...amacam?setuju ke ?...hihihi.

@ deqla manjew berkata...

ish2...ganas betol itu budak! septtnya mak bapak budak la menegornya...kang kalo kita tegor ckp kita pndai2 lak nk ajar ank dorang...x paham betol la ngan sikap mak bapak yg buat bodoh je ngan salah anak...kalo kakak2 deqla da lama kene babab kalo anak2 dorang nakal cm ni...sabo jela...

lelamaisara berkata...

Alahai...tapi betul la..boleh ke marah anak orang sesuka hati sedangkan ibu bapa nye buat tak tahu saje...sakit hati aje...huhuhuh

~Sweet Honesty~ berkata...

fuhh..kena dgn sweety..kalo tak tekupas kulit tuh kena cubitt..kalo budak kuat celoteh, bleh tahan lagi..

zaza iman berkata...

geram pulak bila zaza baca..huhu ;)

zaza iman berkata...

geram pulak bila zaza baca..huhu ;)

Cik Aini Lavender's berkata...

a'ah marah je cik nur.klo bleh pukul je.hahaha
erkk ciknur,jgn ikut eh ckap ai tu kang x pasal je nti.hehehe xpe ciknur tegur le lembut2 dgn penuh bhsa bunga2an.dorang dtg kat tmp ciknur mesti lah dorang dgr kan apa yg ciknur kata..tegur dgn senyuman d wajah tau =p

Miss BaNu berkata...

hahaha nakalnya budak tuh sampai patah kerusi tuh..mesti geramm je rasa kan..mak bapak yg x reti ajar anak bersopan kt tmpt awam..huhu

Cahaya Qaseh berkata...

hmm, memang sakit hati lau kena macam ni.. mak bapak x reti 'tegur' anak.. xkanla kite nk marah anak org kann...? -__-

M@W@R Q@SeH berkata...

mmg x fhm le ngan ibu bapa yg x reti nk melarang anak bila anak2 buat hal cnth cm kt ats tu ha...tu psl anak kuar ekor x pernah kena mrh agknya...nk syg ank pn agk2 le kn...

Aine Ainun berkata...

Assalamualaikum nur;)

dpt on, terus nak terjah blog nur..;) wah, hari2 jenguk blog akak walopun xda org, thanks..;)

rasa ke gegaran tu? Semlam terkjut gak dgar berita tu..moga kita dlindungi..itu semua kuasa DIA kan..

teha berkata...

cik nur , jgn marah tp tegur leklok.. hehe :)

azila abdullah berkata...

sabar je la budak cengitu...tpi klo azie da lama budak tu makan pelempang..hehe

SimplySeoul berkata...

ganas budak2 ni. cuba try bagi kerusi plastik boleh x dorg rosakkan hehe.

Chic Na berkata...

geram jgk membacanya. sbb bukan barang sendiri, tu yg mak ayah buat xreti jek. tak patut..

najmi^^ berkata...

sabar2x..haha.. besela tu budak2 xD

whitecappuccino berkata...

ohhhh..itu kisahnya..kes2 macam ni akak dah banyak jumpa dan alami. Bila anak buat sesuatu yang tak sepatutnya dilakukan, mak bapak tengok saja, lansung tak larang atau marah sebab tu lah mereka berani buat..apapun akak rasa, mak bapak perlu bertegas biar anak2 tau batas2 perlakuan mereka.memang bengkek bila mengadap situasi begini.

dyabunga berkata...

kalau kearah kebaikan tak pe kan.. mak ngn ayah dia pun satu bukan nak marah..nnti lagi budak tu buat hal..

Yana Libra berkata...

tak tau lah nak salahkan sape..huhu..patutnya mak ayahlah yang kena tegur, takkan org luar kot kan?



p/S:jawapan saya salah la pulak..hehe~ :p

Yumida berkata...

ganaznyer anak customer tu..mmg main baling2 kerusi ker

aReLaN berkata...

ganas betul budak2 tu.ish3.

Iena Eliena berkata...

salah ibu bapa tu..
hihi
sepatut nye sebagai ibu bapa kite xblh biarkan ank kita berkelakuan mcm tu

dr kecik nie la nk didik dia

klu dr kecik nie d biarkn aje bile dia buat salah

nty naik minyak lah dia:)

Cik Nur berkata...

memnag kena byk bsabar mas.. tapi kecewa gak la dgn sikap mak ayah dia..huhu

Cik Nur berkata...

setuju..! tapi kak susahlah nak marah anak org ni..huhuh

Cik Nur berkata...

sebab anak org la nur mls nk tegur..huhu

Cik Nur berkata...

mmg sakit hati sgt2.. nak marah, ank org...

Cik Nur berkata...

budak kuat celoteh seronok mlayannya..tapi kalau buas..penin o..!

Cik Nur berkata...

mmg geram..hehe

Cik Nur berkata...

mahu ke dengar ckp, kalau tgur dgn senyuman..hihih

Cik Nur berkata...

bukan xajar, tapi mak bapa dia xnak tgur..! huhuhu

Cik Nur berkata...

tulah, kalau segan nk marah depan nur, boleh je buat cara lain nak bg ank tu duk diam..

Cik Nur berkata...

betul tu..padahal byk lagi cara lain nak tegur ank2 di tempat awam..kan

Cik Nur berkata...

InsyaALLAH...! moga kita di lindungiNYA..

Cik Nur berkata...

dah..tapi xjalan..huhu

Cik Nur berkata...

nmpknyer zaie la yg kena byk bsabar,..hihi

ctk berkata...

bg ct
salah mak bapak kot
dah thu anak buas
suruh la duk elok2..
huhuhuhu...

Cik Nur berkata...

sekelip mata je rosak kot.hehe

Cik Nur berkata...

mmg sgt2 xpatut..!

Cik Nur berkata...

terlebih sabo dah ni.hehe

Cik Nur berkata...

bengkek tu mmg xdinafikanlah..!
lagi satu bila sy dah buat isyarat, jgn kata budak2 tu, makbapak pun xfaham...! susah sungguh..!

Cik Nur berkata...

budak2 tu naik lemak la jadinyer..!

Cik Nur berkata...

betul tu..padahal boleh je mak bapa tu tegur ank dia...

Cik Nur berkata...

bukan main baling2..tapi di pijak2nyer...!

Che rosliza Che mat berkata...

Macam kerusi komputer kat umah kita hihihi....ganas betul budak tue...

Cik Nur berkata...

dua org lan, mana tak ganas..!

Cik Nur berkata...

haa...sokong cik iena. :)

Cik Nur berkata...

mak bapa depa buka mulut pun xmau..cm ne nk duk elok2..huhuhu

Cik Nur berkata...

ganas kan...hihihi

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

Astagfirullah!Vandal sangat itu budak!ekeke. Haihh...YM nak komen lebih pun takut kene tang muka sendiri balik..eekkeke, almaklumlah Yayan pun ganas.Tapi besa la, Ibu dier garang cam singa, jadi selagi ibunya ader di sisi, jgn arap le...hehehe...

9n0L4 berkata...

hadoiiii. budak² hyper aktif la tu. sabor jelahhh. hee.

QasehnyaRania berkata...

sabaq je la
mak bapak la main peranan.tmpat org kan
kena la ada adap sikit.jgn la buat x peduli ajek

ciknur, pon ada family kaki takraw.hihi. sronok mmg sronokkan tp tu la bila dh jd mcm tu ciksu seriau la.. sbb tu sruh ltk jawtn j.haha. lain la kalau peman kebngsaan kan..