Selasa, 3 April 2012

Home » » .:: Masih Mampu Berbicara ::.

.:: Masih Mampu Berbicara ::.





Alhamdulillah, syukur pada ALLAH.

Kita masih di sini. Moga kalian dalam keadaan sihat hendakNYA.

Minggu lepas, aku di serang tentera-tentera mukus, iaitu selsema. Alhamdulillah, kembali pulih seperti sedia kala.

Tengah hari semalam, tiba-tiba tekak rasa perit. Campurlah gatal-gatal. Kerja nak batuk je. 

Tanda-tanda nak sakit tekaklah ni. Sebelum melarat, balik kerja semalam aku singgah beli strepsils. 

Makan 2 , 3 biji berturut-turut rasa lega sikit. Pagi ni, Alhamdulillah, perit tekak masih boleh di kawal.

Suara pun masih ada, kira kalau bercakap orang yang mendengar masih boleh mendengar dengan jelaslah..!

Selalunya, orang kena sakit tekak dulu baru selsemakan..?

Tapi aku, selalu macam ni, selsema dulu baru sakit tekak. Ada tak di kalangan kalian yang selalu jadi macam ni..?

Mesti ada kannnnn......!


Kata Hati : Tahniah buat Ben Ashaari dan isteri, telah selamat menerima cahaya mata sulung..!
.

49 ulasan:

zaza iman berkata...

eh2..lebih kurang je mcm zaza..heheh..

selamat tghri cik nur =)

@ deqla manjew berkata...

deqla batuk2 jgk ni...agk teruk...strepsil mmg elok eh? ok nnti deqla try... :)

Masz Sidek berkata...

bila sakit tekak ni memang tak selesa...

p/s : bila sy sakit tekak... sy selalu letak tuala basah kat leher...

Norzie hany berkata...

Pernah juga kena macam ni.Bila tekak dah gatal lepas tu mulalah batuk2.

lelamaisara berkata...

Alahai kecian nye..moga cepat sembuh ya Cik Nur..

dyabunga berkata...

dya selalu sakit tekak dulu baru selsema...dya paling tak suka selsema..

ciksukaberangan berkata...

moga sentiasa sihat :D

Aine Ainun berkata...

Sakit tekak pulak?

Bgus Nur segera cr ubat..kalo x nti makin mnjadi...

~Sweet Honesty~ berkata...

sweety penah makan durian sampai hlg suara..lgsung tak kuar suara..haha..

teha berkata...

semoga cpt sembuh tekak tu cik nur.. hee :)

Vanessa berkata...

minum air bnyak2..
smoga sakit tekak tu sembuh cepat ek :)

Eima Ari berkata...

Get well soon Cik Nur...=)

Romeo Laut berkata...

Jangan amalkan ais. Banyakkan minum air suam bila jadi macam tu. Strepsils ada side effects in long terms. apapun, kalau senang, singgah blog. bye..

Chic Na berkata...

sian Cik Nur. dah abis selsema batuk plak. sy slalunya selsema & batuk dtg sekali. complete set. huhu.. anyway, take care ya! :)

Yana Libra berkata...

kalau saya, sakit tekak dulu, pastu br demam..huhu~

Dieyna berkata...

Akak pun diserang selsema dan sakit tekak,.. huhu... ambil award kat blog ye

etuza berkata...

Asalam..
Tapi jam 3.30 ptg ke publik bank, lepas urusan keluar..hujan lebat pula. langgar jalah ke kereta. Sekarang bersin2..tanda2 nak selesma..alamak esok kena ambil produk ester C lah cik nur.Mujarab ni..lama dah tak makan, tengoklah terkena selsma lah ni..

Solehah Shamsuddin berkata...

selalunya solehah akan kna selesema dulu,baru sakit tekak.n kesannya leh jd batuk.ehee itu solehah la.xtau lak lau cik nur selalu jd cmne.

aReLaN berkata...

sama la.selsema dah ni.seyes tak best.rasa nak tercabut hidung ni bersin je dari tadi.hingus pon asyik nak kuar je.waaaaa...moga kita cepat sihat

whitecappuccino berkata...

Oh..sama la kita..selsema belum lagi pulih sepenuhnya..tekak juga masih berkahak..take care ya.

deno berkata...

semoga cepat sembuh.. cuba mimum air barlie lemon. :)

ecadwinkyasha berkata...

eca suka makan ne!......sedap je rasa dia lalu kat tekak..taklama makan,dah oke :)

semoga cpt sembuh cik nur.

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

YD pun sakit Tekak, Nur...sampai takde sore kluar...huhu.

Mrs Ariena berkata...

Same la kita...sakit tekak, selesema + batuk...da x tahan nih!!!

Arina Shamsul berkata...

cianye..mesti makan tak berselera kan dik.banyakan bersabar dan minum air suam ye.

take care.

Dak Fisha berkata...

satu hari da bes.. hehe sebab sedap.. sakitny xsgt..lau fisha la kan

Cik Nur berkata...

heheheh... :)

Cik Nur berkata...

jaga diri deqla.. :)

Cik Nur berkata...

bkesan ye..? nanti nak try lah.. :)

Cik Nur berkata...

bukan batuk biase2..huhuhuh

Cik Nur berkata...

terima kaseh.. :)

Cik Nur berkata...

selsema mrimaskan...kan..

Cik Nur berkata...

Amin..! Terima kaseh.. :)

Cik Nur berkata...

mcm2 dugaan semenjak dua menjak ni..huhuh

Cik Nur berkata...

durian panas dalam.. mmg bhya mkn byk..

Cik Nur berkata...

amin..!
terima kaseh teha.. :)

Cik Nur berkata...

terima kaseh.. :)

Cik Nur berkata...

terima kaseh.. :)

Cik Nur berkata...

terima kaseh..
insyaALLAH...:)

Cik Nur berkata...

mcm2 dugaan chic na..
nur terima je..
terima kaseh ya..!

Cik Nur berkata...

nur selalu terbalik..

Cik Nur berkata...

sama2 kita jg ksihatan ye.. :)

Cik Nur berkata...

jaga diri juga cikgu.. :)

Cik Nur berkata...

kita samalah..hhihih

Cik Nur berkata...

Amin..!
moga kita cepat sihat..!

Cik Nur berkata...

terima kaseh...
akak pun take care ye..!

Cik Nur berkata...

terima kaseh deno..
pertama kali dengar ni.. :)

Cik Nur berkata...

terima kaseh.. :)

Cik Nur berkata...

kena mnum air suam byk2 ni kak..