Sabtu, 7 April 2012

Home » » .:: Mee Udang Mak Jah | Entry Bergambar ::.

.:: Mee Udang Mak Jah | Entry Bergambar ::.






Selamat berhujung minggu semua..!

Apa aktiviti kalian hujung minggu ni..? Apapun aktiviti kalian, harap semuanya ceria selalu..!

Okeyh, entry kali ni sengaja aku keluarkan dikala perut masing-masing sedang berkeroncong minta di isi. #Jahat tak aku..?

Al-maklumlah, dah masuk tengah hari. Mana yang dekat tu, kalau ada masa, petang ni boleh terjah kedai Mak Jah tu..!

Mana yang jauh tu, lepas ni pandai-pandailah buat sendiri ye..!

Dan mana yang tengah mengandung tu, jangan tengok lama-lama. Kang teringin kang..!!

Moh kita layan gambar yang ado...!!







Haaa...! Yang atas ni, mee udang biasa dan kuehtiaw udang biasa. Masing-masing berharga RM7 semangkuk dan sesampan.. Hehehe.. #kan dalam sampan tu ha....!

Yang gambar aku tepek awal entry ni, tu mee udang special. Semangkuk RM11. Udang dia memang besar daripada mee udang biasa. Rasanya pula, ikhlas dari aku, Bolehlahhh...!!

Tapi kalau kuehtiaw udang tu, bagi aku rasanya sedap. Kira kenalah dengan citarasa aku. Tapi kalau kuehtiaw udang special, lagi mantop kot udangnya..! Besor dan mungkin di letakkan di dalam sampan yang lagi besor..! 

Sambil makan, boleh nyanyi, dayung-dayung sampan..! Heeeeee....^__^

Kalau sebelum ni, aku datang makan dekat sini, tak ada pula orang menjual cucur udang. Tapi pergi baru-baru ni, dah ada cucur udang..!




Haa...yang ni sepinggan RM4. Rasanya memang sedap..! Ranggup dan kuah kacang yang pedas-pedas manis gitu. Aku sampai berebut dengan adik la.. lepas tu tak berebut dah, sebab yang tinggal tauhu terkonteng-konteng. #Heee...buruk perangai..!

Mungkin ramai yang dah tahu lokasi kedai ni, tapi pada yang tak tahu,Lokasinya di KUALA SEPETANG, atau nama glamornya PORT WELD.  Nama kedai ni MEE UDANG MAK JAH, akan jumpa kedai MEE UDANG MAK TEH dulu.

Dan jarak lebih kurang 100meter dari kedai MEE UDANG MAK TEH, jumpalah kedai MEE UDANG MAK JAH

Selamat mencari dan selamat menjamu selera..!


Kata Hati : Cucur udang tu, memang sedap...!!!
.

43 ulasan:

9n0L4 berkata...

slurppppp. sedapnyeee. jahat cik nur. lapor ni. dahla sume tu fevret. arghhhhhhhh.

Tihara berkata...

yang tak ngandung ni pun dah nidam ni camno ni makjah...setapp nyeee

salam kenal dari blog Jaa :)

Masz Sidek berkata...

memang meyelerakan nur...

mzhany berkata...

dia punya udang tu lah yang menyelerakan...uishhh terliur

Cik Aini Lavender's berkata...

cik nur,
last wik ms g tepen tu ai g mkn kat kedai mak jah tp x mkn mee udang,mkn mee grg udang =p
tp lupa nk snap pic...kalo tdk,bleh cik nur blanja ai kan =p

mie berkata...

besar2 udangnya..
yang buat lapar ni..
ehhehee

etuza berkata...

Asalam.
Alhamdulillah sda baca motivasi di ruang komen. Semoga lepas ni cuba betulkan cara mendidik anak, ada lagi 3 orang anak lelaki saya tu..semoga dipermudahkan. Entry cik nur..betul2 mantoplah..caw2 sedap tengok, lepas tu kenyang..
Happy terus tengok gambar. Anak saya masa ni lum balik..dia solat ka johor tadi Allah ja yg tahu...pergi main bola katanya pertandingan..maaf panjang pula ceramah..

Dak Fisha berkata...

nampak sedap tapi fisha tak makan mee dgn udang la cik nur.hehehe.

zaza iman berkata...

oh tidak...mee udang...telan air liur dh tgk..zaza makan nsik dgn ikan goreng je..xde kuah xde sayur..huhu =)

zaza iman berkata...

oh tidak...mee udang...telan air liur dh tgk..zaza makan nsik dgn ikan goreng je..xde kuah xde sayur..huhu =)

Chic Na berkata...

besaunya udang, byk lak tu. dh jadi udang mee plak. hehe.. nur, yg sy tau tmpt mkn kat tepeng, Kue Teow Doli. btul tak? :)

zaza iman berkata...

oh tidak...mee udang...telan air liur dh tgk..zaza makan nsik dgn ikan goreng je..xde kuah xde sayur..huhu =)

Nyue berkata...

wahhh sedaopp nye cik nur :)

YanaHime berkata...

Selalu duk Bali Taiping to blom ada peluang nak pi rasa...cucoq udang tu nampak sedaplaaa, yummy!

Nurul Aisyah berkata...

wah...laparnye lepas dah baca...

suke yg dlm sampan tuh..hoho

Yana Libra berkata...

wah...udang nampak lagi banyak dr mee..huhu~ :p

cam sedap je~

etuza berkata...

asalam cik nur, terima kasih ya..tiap entry saya ada keikhlasan cik nur. mohon doa agar saya berjaya mendidik anak seperti cik nur ya. Sesekali hidangan makanan kita sajikan di blog ..nampak betul2 ada pesona..

aku HaniAsyira berkata...

penah makannnn... smpai tak larat nak makan udang dia..

Cik Nur berkata...

heee..jahat sikit je ni..hehehe

Cik Nur berkata...

haa..tu kena sendiri jawab le..cepat2 g cari..hehehe

salam ukhwah Tihara.. :)

Cik Nur berkata...

terliur kan..?

Cik Nur berkata...

mmg puas mkn udang ni :)

Cik Nur berkata...

oo..mkn mee..nur mee kureng sikit, tu yg amik kuehtiaw.. :)

Cik Nur berkata...

ye..!sangat besorr..

Cik Nur berkata...

hehehe..xpe.. :)

Cik Nur berkata...

yeke..rugilah xmkn udang..

Cik Nur berkata...

xpe..nanti buat kuah ye..
ikan tu buat masak sambal..

Cik Nur berkata...

haa..betul..!
kuehtiaw doli tu mmg top la kat taiping ni..

Cik Nur berkata...

terliur ek..?hehehe

Cik Nur berkata...

nanti de masa g ek..
cucuq udang tu mmg sedap..
xtipu

Cik Nur berkata...

dalam smpan tu mmg nmpk unik, tapi susah juga nk mkn dalam tu..

Cik Nur berkata...

kuehtiaw tu mmg sedap..

Cik Nur berkata...

bukan seperti sy, tapi mohon moga jadi lebih baik dari sy.. :)

Cik Nur berkata...

haa..betul tu, hari tu pun cik nur terkebil2 nak habiskan..huhuh

Arina Shamsul berkata...

gulp..glup..liur kakak dah tak boleh tahan dah ni dik..dah leleh2 dah ni..ambik tuala cepat.....hahaha

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

tak dek ke koordinate GPS nyaa

Cik Nur berkata...

xpasti lak sy, cuba google..

Cik Nur berkata...

ehh..cepat2 lap..! hehehehe

M@W@R Q@SeH berkata...

uwaaa Nur...akak dh terasa kesedapan mkn mee goreng udang mak jah wktu akak gi dulu...bila la dpt gi lg ni...huhuhu

@ deqla manjew berkata...

sodapnyeee.. deqla lapor niiiii !!!

Aine Ainun berkata...

Org x ngandung pon ble ngidam...ehehehehehe=))

akak x sampai pun lagi. Nak pg asik x kesampaian je. Akhirnya makan char kuew tiau kamunting je la=))

QasehnyaRania berkata...

thn 2012 kat port weld masih murah.
kl tahun 2013 RM8 biasa punya

2014 RM9 biasa punya. udng dh x mns, mee boleh kira brpa suap je.. kecut je udng. huhu

QasehnyaRania berkata...

msa mula mla mkn kat port weld terkena mee udang mak teh le. hihi. sbb masa tu mee udng mak jah tutup kot.. ntah lupa dah..