Selasa, 8 Mei 2012

Home » » .:: Alahai....!!!! ::.

.:: Alahai....!!!! ::.








Kalau diberitahu aku awal-awal,
Mungkin barang yang nak di poskan kepada follower ke 1000 dah selamat sampai dah agaknya..!

Semuanya atas kesilapan kecil yang telah aku lakukan.
Al-maklumlah, jarang sangat guna perkhimatan pos ni...!

Kalau dulu mungkin rajin la pos surat atau sebagainya. 
Tapi bila kemudahan makin canggih, 

Bila perkhimatan pos seakan-akan di anak tirikan.
Orang boleh lupa cara-cara nak pos surat atau barang. #Ke aku sorang jeee...? 

Salah satu contohnya akulah..!
Nak pos dekat orang lain, alih-alih barang tu kembali pada aku..!
Grrrr....Geram gila..!

Berdebat juga aku di pejabat pos tengahari semalam.
Kenapa sewaktu aku serahkan bungkusan, kerani tu tak beritahu apa-apapun

Selalunya bila waktu getir-getir macam ni, alasan merapu akan spontan keluar dari mulut.

Ok....Fine...!
Salah aku juga, sebab tak baca habis syarat-syarat yang ada.
Tapi sepatutnya, kerani tu kena bagitahulah aku sewaktu dia sambut dan belek sampul tu..!
Ini tidak, dia senyum dan sambung berborak..!







Nahh syaratnya..! 
Memang jelas sabit kesalahan aku.
Hahahaha....!

Haisshh....! Very the ngoii...!
Lepas ni kena hengattt...!
Hengatttt..............!!!


UPDATE : ALHAMDULLILLAH....HADIAH TU SELAMAT SAMPAI KETUANNYA...!



Kata Hati : Buat Iza Zaty , Maafkan Cik Nur ye....!

.

35 ulasan:

Ardini Izzati berkata...

Haha. Memang pos macamtu. Cerewet je kan kan :)

Ardini Izzati berkata...

Haha. Memang pos macamtu. Cerewet je kan kan :)

Cik Aini Lavender's berkata...

hahaha
ayat baru ke cik nur
very the ngoii?
terbaek lah :)
hengat!jgn x hengat,tp skali kena mesti berhengat dh kan =p
hahaha

Yumida berkata...

aik....kena reject ker?dulu sy main pos brg guna pos express ni...skg dh xleh er...or bungkusan tu besar sgt kot...dulu sy pos keychain guna yg saiz kecik tu...sampai...
hmmmm....bgs jg hebahan ni...nnti xmo pos brg dh..hihi

♥n-amee-az♥ berkata...

walking here ;)

Arina Shamsul berkata...

hahahaha..nak tergelak lak akak dik..jangan marah ye dear..akak gelak2 ni..hihihi..

takpe itu satu pengalaman dan pengajaran yang sangat berguna :)

lepas ni mesti berhati2 la tu..hihi

@ deqla manjew berkata...

hihihi... sorry eh deqla tergelak sikit... hati2 ye pas ni..deqla pun jrg sgt guna pos laju...x reti jgk sebnrnya..haha

Mieya Atiera berkata...

huhu, cuainya Cik Nur. Nasib baik sampai balik ke rumah. Kalau tak, lagi susah.

9n0L4 berkata...

nape cik nur? letak ape dlm sampul pos tu?

nanieybarnieylurviey berkata...

nur guna apa? yg sampul surat tu ke? nani hadiah GA masih belum pos.. xberkesempatan utk ke pjbt pos lg. tkut jgk jdik macam ni. sian org duk tunggu :)

~Sweet Honesty~ berkata...

patot ke tak patot?? hehehehe..len kali hengat cik nurr..hengattt!!

Aine Ainun berkata...

so silapnya sebab barang la ye??

sebelum kawin, akak n HB slalu guna pos express ni,
mcm2 akak sumbat barang dlam tu,...OK je...
ke skrg xble ltak barang da???

Nyue berkata...

ahahahah..best tuu..nk bagi org lain dpt balik kat kita....heheh

::CIK LYNN:: berkata...

alhai..ciannnya cik nur...xpa, pos skli lg...=)

Masz Sidek berkata...

alahai.... sy pun jarang guna pos2 ni... biasanye kalau sy nak poskan sesuatu mesti sy suruh org lain yg buat... dan bila diri sendiri yg buat mesti terkial2 tak tahu nak buat apa... ;'(

dyabunga berkata...

hahaha.rasanya kalau dya sama jugak kot..mesti jd mcm cik nur..

izan mama mia berkata...

takpe..yg sudah jdkan pengajaran...kan :)

Iza Zaty berkata...

heheh, thx again CikNur . Alhamdullilah :) Cik Nur bgi hadiah untuk zaty, nnti mesti CikNur dpt balasan balek ;D

azzra berkata...

hahahahaahah...ko ni amani..lain kali nak pos barang paki parcel nye pos la dear....

AdilaAzmir™ berkata...

best ye dapat hadiah. nak jugak cik nur. hehe

fizafantagirO berkata...

wahhh hadiah apa izaty dapat tu ek :p

are_lin@yu berkata...

hehe kadang2 kita tak perasan kan.;-)

Kasih Salina berkata...

salam cik nur..memang kat sampul tulis document saja..tp sesetangah pejabat pos boleh jer guna pos ekspres untuk pos barang yg nipis jer..sy pernah kena camni..depend jugak dgn kakitangan pejabat pos tu..

azam berkata...

:) wah...nice....

lelamaisara berkata...

hihi..sabar je la dik...

tapi pelik juga mase tu kenapa la kerani tu tak pulang terus pada nur dan bgtau kat nur terus ...iskkk....

DRceria berkata...

Hahhaa.. hari tu DRC temankan kawan, dia nak pos tudung utk awek dia... tak muat... sumbat je... tak tau la sampai ke tak...hahaha

Miss BaNu berkata...

wahhh..cik nur lagi hebat dah banyak follower..siap bagi hadiah lagi wahh cAyalahhh..untungnyer org yg bertuah tuh kan.. ^_^

Encik Atan berkata...

mungkin salah barang tuh...=D

zera eira berkata...

bila zera na dapat ni ya? heheh

Zaza Ridzlan berkata...

haha, xpe2 lepas ni hati2 =)

aku HaniAsyira berkata...

hadiah sy mana??

keh2..

beselah.. sekarang pos pun dah mahal..

Chic Na berkata...

huhu.. okla tu. belajar dari kesilapan. lps ni mesti ingat sampai bila2 punya. :)

etuza berkata...

tahniah blog cik nur memang best, ada aura tersendiri ya..

Linda Wahed berkata...

owh da tak boleh ke..
huhuhu..

aReLaN berkata...

lor...len kali kena study betul2 baru leh hantar pape ni.hehehe...takpe2.belajar dari kesilapan kan.