Ahad, 13 Mei 2012

Home » » .:: Suatu Ketika Dulu... ::.

.:: Suatu Ketika Dulu... ::.



PERHATIAN: Nukilan  " SUATU KETIKA DULU... " adalah hak milik blog
 http://www.cahayacita2.blogspot.com/
Sebarang penyalinan semula tanpa izin penulis akan diambil tindakan.


.:: SUATU KETIKA DULU... ::.


Hijau keindahan alam

Terbentang kuas di pandangan mata hati

Kesegaran jelas terzahir

Di setiap sudut pandangan

Apa saja yang terlahir darinya

Bisa meruntunkan jiwa rapuh ini

Terukir senyum indah

Bila segala kenangan terimbas

Jelas di minda ini

Segala rasa lelah masih terpalit di jiwa

Ternyata setiap titis keringat yang menitis

Membuatkan aku berasa puas dan leka

Berasa di bumi itu

Deru angin masih terasa

Disaat kaki kaku berdiri

Di tepian pondok usang itu

Jika di izinkanNya

Mahu saja aku kekal disitu

Bersamamu selamanya…

Semuanya , suatu ketika dulu..!


Kata Hati : Semuanya masih segar di ingatan...!

.

24 ulasan:

~Sweet Honesty~ berkata...

wahhh.. cik nur punya jiwa yang romantis..boleh zahir puisi segala.. nice..(^_^)

etuza berkata...

saujana mata memandang..indah saja nampaknya tu..sekarang apa dah jadi?

-gedek! berkata...

suatu ketika dulu.. uncle seorang bayi...

haha!

Chic Na berkata...

mengimbas kenangan nampak. semoga ia menjadi memori terindah buat nur. :)

Aine Ainun berkata...

Nur...mekasih bgtau..
mmg akak ingat kalo nak x jumpa agro tu akak nk tanya nur..

akak pnah gak p kedai tu p beli barang yong taufu...

okis, t akak beli kat situ, td p pasar pagi x semoat singgah pun...

Deru Ombak berkata...

Indah!

Nur.. Email anty ur address plis.
To : kaklong06@gmail.com

teha berkata...

puisi ke nie cik nur ? hehehe :)

Dieyna berkata...

pandainya berpuitis.. akak ada buat segmen.. jom join...

aku HaniAsyira berkata...

dimana cik nur?? =)

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

wahhh...sungguh puitis adikku ini..:D

9n0L4 berkata...

SEGAR. tak boleh betul menengok word segar sekarang ni. hehe. terus teringat gsf. ;)

aReLaN berkata...

suatu ketika dulu dengan sapa tu??hehe

Cik Aini Lavender's berkata...

wah..mcm kenal je tmp ni..selalu je ai lalu.hahaha
nape ciknur ada kenangan indah d sni eh :)

Cik Aini Lavender's berkata...

wah..mcm kenal je tmp ni..selalu je ai lalu.hahaha
nape ciknur ada kenangan indah d sni eh :)

Errah berkata...

waa..pandainya cik nur...karang tuk errah 1..hehe

Encik Atan berkata...

disitu juga tempatku bermain keja2...dgn jalil,baharom,syuib & basri....

(tolong lempang muka gua)

Ummi Iman berkata...

Ada bakat ;) akak masa sek ren dulu ratu sajak ;) ada juga cipta sendiri tapi sekarang dah lama tinggalkan.

are_lin@yu berkata...

pandai cik nur mengarang ;-)

lelamaisara berkata...

sesekali teringat kenangan lalu memang indah...

Arina Shamsul berkata...

eherm..puitis dan romantis dik..hihihi

dyabunga berkata...

bersama dengan sapa tu??hihi

cha'e berkata...

beauty of language ;)

@ deqla manjew berkata...

alahaiiii...lemah lutut....romantik giler!!!

QasehnyaRania berkata...

sapa tu ciknur?

romanik juga cik nur ni :D