Khamis, 17 Mei 2012

Home » » .:: Laju...Laju Lagiiii...! ::.

.:: Laju...Laju Lagiiii...! ::.





Laju...Laju lagi...!!
Tapi jangan sampai terbabas sudah.

Nampak tak gambar di atas..? 
Macam tulah aku kalau naik moto ke tempat kerja.

Kalau hari cerah elok tak perlulah bawa laju bagai nak giler..!

Ni kalau macam hujan di sebelah bandar, 
Terpaksalah lari dari hujan.

Bukan tak suka hujan, 
Tapi risau lappy kesayangan turut sama di basahi hujan.

Kalau tuannya saja basah tak apa...!
Sebab tuannya memang suka mandi hujan..Hiiii... :)

Alhamdulillah, Semalam Bandar Warisan memang di limpahi hujan.
Memang selebat-lebatnya.

Dan malam tadi pun hujan lagi , angin pun kuat.
Tersedar pukul 2.30 pagi pun, kedengaran masih lagi hujan.

Memang sekarang ni musim hujan kot.
Tak pun Bandar Warisan je yang hujan.
Al-maklumlah, memang dah tercatat sini kawasan lembab.

Macam mana pun cuaca di muka bumi ni, 
Sebagai hambaNYA kenalah redha dan bersyukur.

Kalau tak nak bersyukur , pergi cari  bumi sendiri, udara sendiri, cahaya sendiri.
Bualah apa yang rasa nak buat.

Masalahnya, mampu ke..?
Rasanya kalian pun dah tahu jawapannya kan.

Maka, bersyukur adalah sebaik-baik perkara daripada merungut... 
Betul dak..?


Kata Hati : Dah bersyukur untuk hari ni...? Kalau belum sama-sama kita bersyukur ya..!

.

30 ulasan:

Nyue berkata...

laju..laju pon hati2 cik nur..he3

Deru Ombak berkata...

Salam Nur..
Jgn rempit ke tempat kerja. Lappy tu bungkus plastik..
Fullface helmet tu.. Hehe..

Takde siapa boleh salahkan cuaca.. Itu semua kerja Allah..
:)

nanieybarnieylurviey berkata...

smpt nur snap pic atas moto?? heee.. musim hujan kot skang.. :) syukur.

aku HaniAsyira berkata...

syukur jugak tapi rindu hujan kat sini.. =)

panas pun tape boleh jemur baju.. hee~~

Masz Sidek berkata...

mendung sudah... menunggu hujan turun membasahi bumi...
hati2 bila bawak moto tu nur...
untuk lappy tu... nur sedialah awal2 plastik besar... bila hujan... bungkuskan beg lappy tu dgn plastik... kiranya selamat sikit lah... tak basah sangat......

Chic Na berkata...

hati2 merempit ye nur. Alhamdulillah syukur. :)

teha berkata...

jgn laju2 sngt cik nur.. hahaha ! :)

teha berkata...

jgn laju2 sngt cik nur.. hahahah ! :)

Ummi Iman berkata...

Hati2ya bawa motor tu.. Biar lambat asal selamat. Semalam adik akak kata nak ambil lesen motor. Akak tak bagi. Tengok dia bawa kereta pun rasa macam bahaya je lagi motor. Alasan nak elak jem. Akak fobia dah. Cukuplah 2 kali jatuh ;)

Kat sini mendung je.. Tapi tak hujan.. Baru je sebut semalam. Lama tak hujan ;) apa pun syukur... :)

Zaza Ridzlan berkata...

fuh cik nur...hehe...cantik pula pic ni... =) laju2 kena hti2 tau

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

yes.bersyukur.rezeki tuh.:-)

whitecappuccino berkata...

langit hitam dah tu...suka juga hujan lebat..sejuuuuukk!

are_lin@yu berkata...

wahh glapnya at2 nur..;-)

O CIKTEDDY berkata...

bandar warisan kat mana tu?ehehe

sis92 berkata...

hujan itu rahmat :)

aReLaN berkata...

uish...sempat lagi amek gambar tu.hohho...nasib baik la rumah saya dekat.kalau hujan pon redah jela.basah pon sempat je kering baju untuk gi keje next day.takpon pakai baju baru.hehe

Aine Ainun berkata...

ops...jgn lelaju dik oi, bahaya...

kan....sejuk rasa malam tadi,
syukur Allah trunkan hujan...

harini terik semula Nur..=))

Sally Yatiey berkata...

Sekarang ni memang musim hujan agaknya, Cik Nur :) Bila hari hujan, lebat sangat hujan turun. Bila hari cerah, panas sangat cuacanya. Tapi apa-apapun kita kena bersyukur je lah :D

Camy Alya berkata...

wah sama! aritu balik ujan lebat gila. terpaksa sorok lappy lam sweater. nasib baik tak basahh.

saffiya_aleesya @ echa berkata...

oooo nak jadi minah rempit yer hahahahah

Yana Libra berkata...

kat jhr ni pun sama lah..awal2 pagi je hujan lebat~~


p/s:ingatkan mat rempit manalah td..hehe :p

Masha Meisters berkata...

seronok sesekali dapat merempit2 erk!
tapi,xd lesen moto...huwaaa!!!!!

Cik Aini Lavender's berkata...

btul cik nur,
hujan panas,hujan panas then demam..hahaha
zmn skrg hujan dah x kira musim kan =p

CHEGU ALONG berkata...

pandu cermat, jiwa selamat.jangan rempit laju2. :P

Tinta Lana berkata...

Salam..ciknur! laju2 pun, beringatlah ttg keselamatan diri ya! laptop boleh dibeli lagi, tapi nyawa tak jual kat tepi2, >_<

Aah, semalam, kul 4 pgi, kt putrajaya pun hujan trun dgn gagahnya, ho yeayh! Sangat2 lah bersyukur sbb dah bbrapa hari cuaca terik.. Alhamdulillah.. :)

Fiza Diaries berkata...

lappy kesayangan lebih penting.. kehkehkeh.. :P

Lady Milo berkata...

bersyukur...
baru terasa nikmat hidup kan cik nur.

kaishin berkata...

berhati-hati dijalanraya cik nur :D

9n0L4 berkata...

kenangkan org yg lebih jauh kurang bernasib baik, boleh buat kite bersyukur. ;)

cendol berkata...

Agree with u ! bersyukur lah..ape2 pn cik nur, hati2 yeee di jalan raya!