Ahad, 20 Mei 2012

Home » » .:: Sup Ayam ::.

.:: Sup Ayam ::.







Selamat hari Ahad semua..!

Apa khabar semua..? Harap sihat sentiasa hendakNya ye.

Kita kalau tak sedap badan, mesti selera makan pun tak sedapkan.

Mulut rasa payau je bila makan apa-apa.

Bila selesema pula, makan pun tak rasa apa-apakan.

Kalian rasa macam tu tak..? #Ke aku sorang je yang rasa...?

Jadi, pilihan aku ketika badan tak berapa nak sihat,

Adalah sup..!

Tak kiralah sup ayam ke, daging ke janji ianya sup.

Bukan kata waktu tak sihat je, 
Waktu tengah sihat pun aku memang penggemar sup.

Sedap tau hirup sup panas-panas.
Cuba bayangkan..!Heeeeeeeeeeeee...

Gambar kat atas tu, sup yang aku masak.
Alaaa....sup je, semua orang boleh buatkan.

Aku kalau buat sup, suka letak ubi kentang yang di potong dadu.
Lepas dah empuk semua,

Akhir sekali baru masukkan daun sup dan daun bawang
Tak lupa juga masukkan bawang goreng.

Campak semua bahan, dah siappp...!
Senangkan...!



Kata Hati : Kalian kalau tak sihat suka makan apa ya...?

.

26 ulasan:

Anis Nisa berkata...

Nisa suka mkn bubur ayam je kalau sakit..Nisa pun suka sup..sdp nye hirup pnas2..nyum3..:)

Karukord Jagau's berkata...

saya time x sihat...mkn sup cendawan segera tu je (^__^)

~Sweet Honesty~ berkata...

cik sweety pula kalo deman makan coklat..tak kire la coklat ape..

Huhh.. kejam sungguh cik nur tayang2 sup tuh.. lapar pula rasa..

shafiq berkata...

erghh , lpar lar baca entri nih ,, haha .

whitecappuccino berkata...

Sup ayam panas...terangkat babe!! apasal tekak akak ni rasa semua sedap???

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

Nih boleh geng ngan Yayan nieh...Yayan pun antu Sup.haha!

aReLaN berkata...

uish...sedapnya.tapi saya kalau tak sihat,makan apa pon takde beza.langsung takde rasa.wuuuuu

nanieybarnieylurviey berkata...

sama la ngan nani.. kalau x sihat cri sup.. nikmat ble dpt hirup sup panas.. :)

smga nur cpt sembuh. amin..

Aine Ainun berkata...

huhu...
x sihat ke Nur??
akak pun suka sup, mee sup n ape2 je..tp skrg da terbalik, semua sup jd x suka..

akak da sekian bulan tekak x sedap..x sabar nak melepasi 1trimister..

9n0L4 berkata...

kalau tak sehat suke makan bubur ayam mcd. haha. demand bkn main lagi. ;)

Nurul Faiz Bikers berkata...

sedapnya... makan pulak dengan nasik panas2.. fuhhh..

izan mama mia berkata...

salam nur..
ini menu wajib mia...selalu suruh mama masak..sedap katanya hirup kuah..
nur pun suka yer...nanti boleh kongsi ngan mia...hihihi...tapi masak xboleh letak bawang sbb mia tak suka bawang....

Ummi Iman berkata...

Samalah akak pun suka sup. Rajin cik nur masak. Tak kira sihat atau tidak sup pilihan utama. Suka sup yang simple je.. ;)

Emma berkata...

sup... best makan time sakit... ho3.. kalo x sakit, kurang best! ye dak?.. :)

lelamaisara berkata...

Alahai nur terasa terliur2 la pulak ni...

Arina Shamsul berkata...

kakak pun pengemar sup no.1 dik..ngeee...

aik?sama lak kan dik?hahaha.

FEDO berkata...

Bila sup ayam berkata kata. Bisakah KFC join sama?He2

Ayuni berkata...

hm, pizza!

Chic Na berkata...

wah sedapnye sup ayam. nyummm.. cik na ni mengada sikit. kalo xsihat je mesti nak bubur ayam mcD. hehehe.. :)

Masha Meisters berkata...

memg enak2 makan sup kalau xsihat..
dapat sup gear box llagi terangkat..kihkihkih

sis92 berkata...

uwaah dhla tgh dmm ni

Iffika | Ruslan berkata...

asyik post pasal makanan je cik nur ni . haha malam2 ni rase laporr pulak

Mish eika :) berkata...

okay . dah lama tak makan sup ayam !

@ deqla manjew berkata...

sup ayam feveret hubby deqla..so, slalu jugak deqla masak sup ayam...hihi...semlm ke umah kakak lg... (pasti meluat dye tu tgk muka kitorg asik2 dtg je.haha..ade aku kesah??)...sebnrnya kakak xde kat umah sbb hntr mak mertua dye blk kg..so dye mintak deqla jaga ank2 dye..so, tugas deqla la masak kat umah dye semlm...hihihi...suka bebenor bila ank2 buah puji sdp..haha...ecehhh! :p

wan nurul hezrina berkata...

sup ayam kalau selesma makan panas2 sure cepat sembuh=)

salam kenal dr ahli gsf

Che Rosliza Che mat berkata...

Anak-anak akak suka sup ayam...Akak pun suka hihihi