Jumaat, 18 Mei 2012

Home » » .:: Matahari Terbit ::.

.:: Matahari Terbit ::.





Tengah kusyuk mencuci segala folder yang ada di dalam lappy ni,
Terjumpa pula satu gambar Di atas.

Tak silap, gambar ni tahun lepas punya.
Saja nak tepek kat sini.
Supaya  kita dapat lihat kebesaran ALLAH bersama.

Gambar di atas bebas daripada di edit.
Ianya memang semula jadi.

Setiap isnin-jumaat, seawal 7 pagi aku dah keluar rumah.
Memang berpotensi tinggi dapat melihat matahari terbit.
Tapi tak lah hari-hari tangkap gambar.

Dalam banyak-banyak gambar matahari terbit,
Ini salah satunya cantik di mata aku.

Nampak pancaran cahaya matahari di sebalik Bukit Maxwell a.k.a Bukit Larut tu.
Sangat jelas kelihatankan..?

Ada di antara kalian di sini suka tengok matahari terbit..?
Mesti ada kan.

Kalau suka, jom kita amalkan satu doa mudah, 
Setiap kali kita melihat sambil menghayati matahari terbit.


DOA APABILA MATAHARI TERBIT

Ya Allah, segala puji bagi Allah yang mengurniakan hari dan Allah yang melepaskan segala kesilapan kami.


InsyaALLAH , Sepanjang hari kita akan di berkati ALLAH... Amin...!



Kata Hati : Moga kita sentiasa basahkan lidah kita dengan kalam ALLAH. 

.

25 ulasan:

are_lin@yu berkata...

amin..moga doa kita diperkenankan ;-)

aku HaniAsyira berkata...

cantiklah cik nur.. alamak tulis cantik cik nur pulak.. =)

sampai sekarang xdpt2 naik bukit larut.. sob2x

Zaza Ridzlan berkata...

sukanya zaza tgk pemandangan mcm ni...

Masz Sidek berkata...

subhanallah... memang cantik...

~Sweet Honesty~ berkata...

Subhanallah.. indahkan...??

Thanx sbb ari2 singgah ke blog..(^_^)
Dah semakin pulih.. tpi lemau lagi la..(*_*)

nanieybarnieylurviey berkata...

cntik sgt2.. indahnye alam sekeliling.. =)suke tgk matahari terbenam.. tp x pernah tgk matahari terbit..

LuVidA^^ berkata...

cantek :)

9n0L4 berkata...

series cantikkkk. cahaya die pun lembut je kan ms gini. belum panas. ;)

Sally Yatiey berkata...

Cantiknya gambar matahari terbit ni. :)

~~oOpEt~~ berkata...

pet baru tahu ada doa matahari terbit.. nampak sgt pet nh xambik tahu.. :(

btw.. pet suka tgok bulan.. cantik taw :)

Mieya Atiera berkata...

Subhanallah. Indahnya ciptaan tuhan.

nAj!hAh zAkAr!A berkata...

cantiknyee matahari terbit ^^
salam perkenalan dari saya :)

Yana Libra berkata...

Subhanallah~ :D

Amalina Ulya berkata...

subhanallah .
cantiknyaaaa (:

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

Subhanallah!sgla puji bagiNya.YM suka tgk matahari terbit,:-)

Cik Aini Lavender's berkata...

subhanallah,mmg cntik ciptaan Allah kan..

aritu ai g ban pecah,ciknur tahu kan?tgk matahari terbenam..Ya Allah mmg cantik x tahu nk cakap mcm mn :)

Misya Mialen berkata...

cantik gmbr tu.;) sy suka tgk matahari terbit;) cantik dan sllu berfikir, hebatnya Tuhan;)

Chic Na berkata...

subhanallah. cantik kan nampak cahaya2 keluar dr belakang bukit bukau tu. cik na slalu tgk sunset je. sunshine jarang kot. :)

Muttallif berkata...

Kebesaran dan keindahan Ciptaan Allah swt

ღ yATz~ berkata...

cantik~:)

Selendang Merah berkata...

cantik semoga kita sentiasa di rahmati..

Deru Ombak berkata...

Sebuah doa yang syahdu pada matahari naik yang indah..

KorN berkata...

waah nampak sinaran nye jelas kan... indah ciptaanNya

Arina Shamsul berkata...

subhanallah :)


cantik sangat dik..

dulu akk sll tengok matahari terbit tapi sekarang matahari yang lihat kak bila nak terbit..hahaha.

wan nurul hezrina berkata...

masyaallah sesungguhnya Allah maha mencipta dan maha kuasa