Ahad, 11 November 2012

Home » » SEGMEN : 6 pekara tentang saya II

SEGMEN : 6 pekara tentang saya II





Rasanya macam dah lama tak join mana-mana segmen , giveaway atau apa sajalah seangkatan dengannya. Semuanya atas dasar kekangan masa , idea serta kemalasan yang tebal menggunung.

Dan di sebabkan tengah rajin ni, jadi aku ambil kesempatan atas kerajinan sendiri untuk join segmen yang di anjurkan oleh Cik Kina kita.

Makanya sesiapa yang nak join tu, sila-silalah klik banner di atas ya..!

Persoalannya, ada ke yang nak tahu tentang aku..?

PERTAMA : ANAK SULUNG DAN PEREMPUAN TUNGGAL

Ya..Itulah realitinya. Aku merupakan anak sulung daripada empat adik beradik dan aku anak perempuan tunggal dalam keluarga.  Dirumah, semua panggil aku ‘KAKLONG’. Adatlah adik-adik semua lelaki, aku pun turut sama jadi kasar macam lelaki. Dan aku juga garang….Grrr…!

KEDUA : CUCU SULUNG

Aku juga merupakan cucu sulung daripada 18 orang cucu arwah atok dan arwah opah. Adik sepupu aku juga  panggil aku ‘KAKLONG’.  Nak tahu tahap kegarangan aku, sila tanya adik dan sepupu-sepupu aku ya..!

KETIGA : SANGAT RAPAT DENGAN MAK

Adatlah , anak perempuankan tentulah rapat dengan mak. Macam tulah aku. Memang rapat sangat dengan mak. Kemana-mana pun dengan mak. Walaupun sudah seusia begini, masih lagi dengan mak..! #oh..kaklong sayang mak dan abah..!

KEEMPAT : DALAM HATI ADA TAMAN.

Dalam kasar-kasar aku, aku berjiwa halus. Tapi tak adalah tahap cengeng. Kiranya kalau tengok cerita-cerita sedih, baca novel sedih hati ni mudah tersentuh. Jadi tak hairanlah kenapa aku selalu berjiwang dalam blog ni. Tapi tidaklah sentiasa berjiwang, kadang-kadang mari juga gila-gila aku ni. Kesimpulannya setiap manusia ada hati dan perasaankan..!

KELIMA : PENCINTA KUCING

Woooo..sedia maklum, aku memang sukakan kucing. Pernah menangis berhari-hari sebab kucing aku hilang..! sayang oooo…! Sampai mak cakap macam mati laki..! hahaha. Dan kalau pergi kedai makan, tiba-tiba ada kucing gesel-gesel di kaki, insyaALLAH ada rezeki lebih, aku bagi sikit apa yang aku makan.

KEENAM : TIDAK GEMARKAN SUSU DAN FOBIA DENGAN MESIN RUMPUT.

Okeyh..! inilah kelemahan aku. Aku memang tak suka susu kecuali susu pekat manis tu. Susu tepung atau susu kotak yang sedia ada jual di kedai tu aku memang tak boleh telan. Pernah paksa diri, tapi faham-fahamlah apa jadi kalau kita paksa dirikan. Tapi aku akan cuba belajar untuk minum susu.

Dan mengenai mesin rumput pula, muka aku akan automatic bekerut takut setiap kali lalu atau lintas tepi orang yang sedang memotong rumput guna mesin tu. Dan automatic juga aku rasa meremang satu badan. Eeee…seriau tau..! Semuanya berpunca bila ada batu yang terpelanting dan sipi je kena arah aku. Berderai kaca pecah waktu tu. Dan lepas tu aku fobia dengan mesin rumput tu.

KETUJUH : ADA KE YANG NAK TAHU?

Errrkkk….Cukup-cukuplah tu..! penganjur minta enam je kan. Yang aku nak bagi sampai tujuh ape ke heiinya kan…!

Okayhlah, cukup sampai di sini. insyaALLAH jumpa di lain entry..!

Untuk segmen ni, Nur TAG Kesemua ahli GSF ya..!Heee.... :)



Kata Hati : Perghhh..penjangnya entry….kuat bebel jugak aku ni..!

.

32 ulasan:

Chic Na berkata...

hai kak long. huhu.. nampaknya no 3 & 4 kita sama. tp no 5 & 6 tu sgt kontra. huhu.. meh kawan ngn cikna. nnti lelama mesti suka susu. huhuhu..

Si Matatajam berkata...

Satu sampai empat tu sama la kita Nur...kalau ada org mesin rumput, Nur mesti lari jauh2 kan!

Cik Ain berkata...

go0oddddd luckkkkkkk !!

Herman Bagus berkata...

selamat sore cik nur

Cik Ain berkata...

hui hui selamat good luck !!

Karukord Jagau's berkata...

hah yg kelima tu...yg ke lima tu....kita sama woooo....

Aine Ainun berkata...

Anak sulung rupanya...=)))

Jadi anak perempuan tunggal, semestinya lebih matangkan,,,+)

etuza berkata...

asalam cik nur . akhirnya ketahuan jg siapa cik nur ni. kalau di lihat 6 perkara tu, cik nur ni anak gadis yang baik..bertuah lelaki memiliki cik nur ni, biasa anak sulung bertanggungjawab tau, lepas tu ada jiwa penyayang, tu sifat semestinya seorang wanita. nah tu..etuza berpengalaman komen siapa cik nur. tahniah segmen menarik ..

LYAfrina berkata...

insyallah..nnti lya join gak.. cuma masa nk update tu..kna cari...

lya pon pcinta kucing....

Cik Aini berkata...

hihihi..kontra kita dua ni..
tp no 6 tu sma nur cumanya ai x minum sbrg susu even susu pekat manis.huhu x lalu wehh bleh muntah kalo paksa minum.jdnya segala air yg ada susu ai x minum.dl ms pes jumpa cikna dia oder air bandung.huhu tahan nafas woo minum lps tu...hahaha
erkkk.nur garang eh..takutnya.hihihi

kinara kinatara berkata...

wah..kita sama lah kak anak sulong..huhu..cuma bezanya..kina semua perempuan sorang je lelaki yang bongsu...huhu:)dan kina pom cucu sulung kedua2 belah atok dan nenek..

yup..mestilah rapat ngan mak kan..xp selalu gaduh pom ngan mak kan...*gaduh manja:)

same ngan mak kina..mang x minum susu langsung..:)


huhu..thanks kak sebab sudi join...

whitecappuccino berkata...

eh! suka kucing gak yer?

Deqla manjew berkata...

deqla nk tau yg ketujuh tu nur..apa dia??? hihi...tang pencinta kucing dan x suka minum susu tu kita sama la... :)

Mrs Velentine berkata...

MV pula suka susu..hehehe..fobia mesin rumput dh macam haikalayuwana pula

Mieya Atiera berkata...

Selamat bersegmen Cik Nur.

Ctie Anis Nisa berkata...

dari yg pertama sampai keenam sume sama dengan nisa..ahaaaa..hihi.. :D

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

owh anak perempuan sorang jer mesti disayangi lebih oleh ahli2 keluarga ni eheeee

Deru Ombak berkata...

Happy Monday Nur..
Yang ketujuh rahsia tarikh kawen.. Huhu

deqjamucuxx berkata...

susu la paling best ! hihi

Arina Shamsul berkata...

hehehe..kak long ..o kak long kita sama la..kak long juga..tehehe.

nak bagi sepuluh pun kak suka dik..hehe

sebab kak suka mengenali kamu :)

TiranaAduka berkata...

pergh...rahsia tarikh kawin?

izan mama mia berkata...

hai kak long,...saya cu,..sbb anak bongsu dan cucu bongsu juga...hiihi...dalam hati ada taman?..taman apa tuu..hiihi

dya bunga berkata...

samalh kita...anak sulung pastu perempuan tunggal..hihhi

Yana Libra berkata...

kak long~~ hehe..macam kak yong :p

caliph shuriken berkata...

klau x cekap guna mesin rumput mmg batu2 kecil terbang merata2 rosak abis cermin, erkk...

jaakechik berkata...

jaa pon join gak segmen ni...ooo anak sulong rupanya....cucu sulung...anak tunggal pompuan laktu...mesti anak emas kan? hihi...

IntaNBerliaN berkata...

bhya tu sampai berderai kaca, patut nur fobia...

Encik H berkata...

hai kak long..kite datang nak komen nih..hehehe

1. kite pulak anak lelaki sulung..ada sorang kakak tapi ada 3org adik lelaki..sorang dah meninggal eksiden, sorang lagi lari tak balik2 dah..tapi diorang2 x panggil kite abg long pun..abg ngah pun tidak..diorg panggil nama jer..

2. kite pun cucu lelaki sulung..akak kite cucu ppuan sulung..sepupu kite semua kecik2..so kite tak kawan dengan sepupu2 kite..hehehe

3. kite tak rapat dgn sape2..tapi kalau antara mak dgn abah, kite lagi rapat dgn mak..

4. dalam hati kite ada taman jugak..kot..hahaha..kite sebenarnya mudah sgt terasa..very unpredictable..super sensitive..

5. kite tak cinta kat kucing..kite cinta kat org ppuan jer..lalala..tapi tapi tapi, kite tak benci la kat kucing..biasa2 jer..cuma kita marah kalau kucing bising2..

6. kite tak gemar limau nipis..kita suka limau kasturi jer..kalau order air, and pelayan tu salah hantar, kita akan mintak tukar..tapi kalau kite tak mintak tukar, kite minum jugak dengan muka kelat..for sure tak habis..pastu kite fobia dgn darah..maksud kite, darah yg banyak..kalau ada org nak eksiden, muhun eksiden jauh2..kalau eksiden dekat2 dgn kite, kite taknak tolong :|

Cik Nur berkata...

@Encik H Adehh..komen H ni dah boleh buat entry dah haa...hahahahaha.. :)

eh..kita sama, suka limau kasturi jugakk..hihih

QasehnyaRania berkata...

no 1 kita sama..
tak suka susu,meh rapat2 ngn ciksu..nak..

lawak la encik H .hihi

wan nurul hezrina berkata...

tang mesin rumput2 samalh kita..ku juga ank sulung..hihi garang jugak..

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

hai saye dr segmen yg same=)

saye pon rapat dgn mak n kakak saye, merekalah sahabat,sbb saye tak pcayekn org len, kwn2 tu adelah,hehehe