Isnin, 13 Februari 2012

Home » » .:: Arahan Dah Dikeluarkan | Jom Kita Patuh ::.

.:: Arahan Dah Dikeluarkan | Jom Kita Patuh ::.

.



Terang lagi bersuluh segala isi dalam poster di ataskan? Kalau orang kita tak faham juga tak tahulah. Mungkin kena translate kan ke bahasa lain baru boleh faham kot...!

Kita tahu babi tu HARAM . Sedaya upaya belajar mengenal pasti, macam mana rupa kulit babi bila sudah di jadikan kasut atau sebagainya.

Tapi bila pihak bertanggunjawab kata hari valentine tu HARAM. Kenapa ada yang tidak endah??

Mungkin ada yang cakap,

"Ala..bukan buat apa-apa pun, cuma bagi bunga dan coklat kitkat jewwww"
 
Jewwww....Eh..!

Memang la bagi bunga dan coklat jewwww. Tapi sedar tak dengan perbuatan itu, seperti meraikan hari valentine tu?

Sedaq dak? <--- Haaa..keluaq bahasa utara dah..!

Padahal boleh je bagi benda-benda semua tu pada hari lainkan? 

Haissshh...! Pelikkan? Bagi aku, hari-hari adalah hari berkasih sayang. Tak perlu tunggu 14 February baru terhegeh-hegeh nak sambut. Nampak sangat sebelum ni tak sayang dengan pasangankan...!




Kalian sayangkan Islam? Ayuh..patuhlah. Bukan luak duit dalam poket kalau patuh. Kalau tak patuh ye luak duit tu. Dosa pun dapat.! 

Renung-renungkanlah ye..dan bertindak ikhlas dari hati suci... ^___^




Kata Hati : Sahabat Yang Di Kasihi Semua,  Jom Tolong Hans Menang iPad 2. KLIK SINI


.

17 ulasan:

Hans berkata...

yups
jangan sambut Valentine
den xpenah sambut
:-)

thanks coz membantu den dalam contest :-)

ecadwinkyasha berkata...

jangan jangan jangan sambut V-day ne.....ingat history V-day ne...tiada dlm quran&sunah :)

*eca pun da klik2 :)

yana halim berkata...

hari2 sambut hari berkasih sayang. Tak perlu tunggu 14 feb. Best, kan? Tadi dah dapat grill pan hadiah encik hubby. Sangat gumbira...hehe

NY berkata...

ntah hapa2 sume tu!! SAYA BENCI V-DAY SEBAB SAYA SAYANG AGAMA SAYA!!!

dyabunga berkata...

btl tu.. dya dulu ada lah smbut tu pun masa tak tahu lg.. skrg xdenye sambut hari tu..tp yg peliknye, dah tahu haram tp smbut jugak

whitecappuccino berkata...

yup! memang tak sambut.

:: Cik Nur :: berkata...

harap2 xde saudara islam kita sambut...

YaYaNsMuM berkata...

Usaha yg bagus!V-Day mmg ptt diharamkan terus.Ramai remaja kita yg melakukan perkara yg tidak2 pd tarikh ni, pengaruh barat betul!nauzuzbillah!

aReLaN berkata...

takde pekdah pon sambut benda2 camtu kan tapi masih ramai gak yang sambut.hmmm..

ps : dah follow balik.salam perkenalan

hamzah ian berkata...

tak pernah sambut lg.. huhu

mimi mimo mimo berkata...

yes!! rmai jek yang taknak sambut..tapi LAGI RAMAI yang sambut~

Cik Aini Lavender's berkata...

smlm CL g png sj jln2 kat gurney...mak aiiii org pnya ramai.couple yg bw bunga pun ramai..mesti dorang tgh tggu ms nk celebrate V-Day kan.rs cam nk je tnya dorang x bleh bg bunga hari biase time bkn V-Day ke=)

keeya mustafa berkata...

jangan ikut sesuatu yang menyongsangkan akidah,,moga Allah pelihara dan lindungi kita semua :)

eima-caa berkata...

boikoi Valentine's Day..

wuhuuuuu....

Ca Cik Duyung berkata...

ca tak terfikir pasal valentine pon hari ni.tiba2 nampak ramai post pasal ni,baru ingt 14 feb = valentine...kalo xde yg post mmg x teringat pon..

Tiap hari sayang~ :)

Adila Saidi berkata...

sokong ca cik duyung!
kalau org tak sebarkan, mmg tak ingt pun :)

:: Cik Nur :: berkata...

kan...kita bukan ingt tarikh2 tak pentng ni..bila buka fb..rmai yg sebarkan..

terus jadi teringat..hehehe