Rabu, 15 Februari 2012

Home » » .:: Sikit-Sikit , Lama-Lama Jadi Bukit ::.

.:: Sikit-Sikit , Lama-Lama Jadi Bukit ::.

.



Tengok tajuk entry, kemudian tengok gambar. Haaaa.....Dah tahu aku nak bebel pasal apakan..?

Haaa..Pandaiii...! Dah tentulah pasal tabung menabung ni. Okeyh, jujur dengan diri sendiri di depan skrin ni, siapa yang TAK SUKA menabung..?

Haa..haa...Jujur naa... Tak baik tipu-tipu, walaupun aku tak nampak tapi DIA nampak.

Tapi ada ke orang yang tak suka menabung. Kalau fikir secara rasionalnya, mereka yang tergolong tu bukan tak suka menabung kot, tapi MUNGKIN tak ada syiling untuk di tabungkan.

Tak pun  menabung, tapi bila poket kering korek balik....betul dak?

Haippp..! Jangan tipu. Sebab zaman bebudak dulu aku pun pernah korek tabung. Semata-mata nak beli SUPERING..! Hahaha.. Tapi sekarang tak dah laa...heeeee..!

Dulu zaman sekolah, aku dah tetapkan dalam sehari aku mesti menabung 30sen. Tak perlu banyak, dan tak boleh kurang, tetap kena simpan 30sen. Walaupun sebulan dapat tak sampai 10 ringgit, tapi aku puas hati.

Dan bila dah kerja ni, walaupun ada akaun bank, aku masih lagi menabung. Cuma tak tetap macam zaman sekolah dulu la. Kalau ada syiling dalam poket, cepat-cepat aku masuk tabung. Pantang ada syiling, mesti masuk dalam tabung. 

Seronok tau menabung ni. Paling seronok waktu nak mengira. Pada yang suka menabung, tentu tahu macam mana perasaan waktu kita duitkan..? 

Tapi yang lecehnya,bila kita kena tukarkan syiling tu dekat kedai, kena tunggu lama untuk diorang kira semula. Haiish..waktu tu memang letih menunggu..! 

Tapi sekarang ni, aku tukar dekat bank. Kira masuk akaun terus. Tunggu pun tak boring, sebab sambil tunggu, sambil cuci mata tengok gelagat orang dalam bank. Heeeeee...^__^

Mulai hari ni, jom kita sama-sama menabung. Yang mana masih bersekolah tu, simpanlah sikit duit belanja tu. Tak banyak sikit pun jadilah...! janji MENABUNG. Kan..Kan..Kan....??



Kata Hati : Ting...Ting....Sikit-sikat, Lama-lama jadi bukit....<----- Adakan iklan ni dulu, tak salah iklan ASB... betul tak..?


.

15 ulasan:

akuamir berkata...

zaman skunk orang menabung dalam nuffnag, says ngan churp2 jerk,haha.. tapi gambar tu tak jadi bukit pon,,hhaa..

and hey,, tanx 'good luck' tuh cik nur

ina_noorlina♥ mY oWn LiL StoRy ♥ berkata...

btl 2 cik nur sikit2 lme2 jd bukit :) kte pon ade gak tabung syiling ni..hihi

Yana Libra berkata...

Saya tak suka menabung dalam tabung..hehe~~ terus masuk bank je dapat gaji tu :p

Rina Supian berkata...

Hai Cik Tikah...awk mmg rajin update bloh ye. SY salu jugak dtg sini. Selamat berkenalan.

M@W@R Q@SeH berkata...

ade jgk smpan duit syiling...x smpt nk msuk dlm bank lg...berat btul nk bwk....

Cik Aini Lavender's berkata...

ye lah cik nur...tingat zmn dulu2,blk skolah je boh tabung,bl nk beli sesuatu plak korek balik tabung...hahaha

.........cP~ berkata...

Saya paling suka menabung. Sanggup tak guna syiling semata2 nak tabung..Sekarang duit pun takde tak dapat nak tambah isi tabung. Separuh tak naik2..

:: Cik Nur :: berkata...

Rina supian..upss..awk tersilap org ni...hihihi

Mawar Qaseh, nanti bawa la..simpan dlm bank..selamat sikit..hihih

Cik Aini, kan...? rindu zmn sekolah.. :)

CP, sehari 10sen pun ok..lama2 bnyak la..:)

ecadwinkyasha berkata...

eca pun da start belajar menabung sikit2...duk jauh dri parents kan,kena la menabung :)

teha berkata...

alamak , kite dh lme stop menabung.. hahahha !

Ct Aja berkata...

hihi, sy menabung gak, tapi tak penuh2 tabung tu..

:: Cik Nur :: berkata...

Ct, aik..kenapa tak penuh....hehe

mOoN berkata...

sangat2 suka menabung... memang lumayan.. :)

Chic Na berkata...

ada menabung gak, tp suka simpan syiling yg 50sen je.. cam best.. ;p

Ca Cik Duyung berkata...

masa ca study kat skola teknik dok asrama..kumpul wet syiling sbb nak buat tepon mak pakai public dan nak buat beli air mesin tu..hehe..

kat poli pulak kumpul duit syiling untuk hari ssak di kala duit ptptn habis..nak wat banje makan.. :(