Sabtu, 18 Februari 2012

Home » » .:: Sombong..? Tak Ada Faedahnya ::.

.:: Sombong..? Tak Ada Faedahnya ::.

.





Sila bayangkan situasi aku dan seorang sahabat ni. Pengetahuan semua, jarak kami ketika itu, tidak lebih dari satu meter. Masa dan tempat kejadian, Belum pukul 8 pagi dan bukan di perumahan rumah aku...!!

Pagi tu, Bas berwarna biru berhenti betul-betul depan aku. Aku kenal orang yang turun tu. Kemudiannya mata kami saling  bertentang. Aku senyum sambil mengangkat sedikit kepala tanda tegur. Reaksi dia, sebaik saja tenung tepat mata aku, terus blah buat dekkk je..!

Perasaan aku time tu..?

Tobat wehh..! lepas ni aku tak nak senyum dah….!!

Malu weh…orang semua tengok. Aku nak kawal malu, terpaksalah buat-buat tengok henset, seolah-olah tengah baca mesej kelakar. Har..har..har..! <-- Gelak paksa...!!

Padahal, dalam hati ni…Tuhan je yang tahu.

Kalau dia naik BMW ke, kapal terbang ke, aku tak adalah nak kisah sangat kalau dia nak sombong dengan aku. Ini…..!! <--- Fahem-fahem je lewww..!

Okeyh..tak baik mengata orang. Tapi fikirlah, apa dapat kalau kita sombong menyombong ni..?

Melainkan emas tulen 916 keluar dari celah mata kalau kita bersikap sombong.  Rasanya semua orang daalm dunia ni sombong-sombong belaka kot..!

Tapi itu hanyalah imaginasi je. Yang sebetulnya bila kita bersikap sombong ni, kita yang rugi..betul dak..!

Tak percaya..? Kalian cubalah jadi sombong…. Baru tahu..heee…^__^



Kata Hati : Sesiapa yang sudi singgah di sini, sekiranya aku tersombong..tegurlah ye…^_^

.

19 ulasan:

Arina Shamsul berkata...

hihihi,emas tulin 916 yang keluar celah mata tu yang tak tahan tu,haha.kalau ada cam tu,aku suka lagi jumpa orang yang sombong,boleh kutip emas celah mata dia..hahaha...

boleh pulak giteww imiginasi aku..muahaha.

Masz Sidek berkata...

kalau sy jadi nur pun sy malu...
kalau TERjumpa lagi... buat tak kenal jer...

memang tak de faedahnye nak menyombong ni... esok2 muka yg sama gak dia jumpa...

aReLaN berkata...

takde pekdah pon dapat ngan bersombong diri kan.adoi la.naik bas je padahal.haktuih...kalau naik BMW skalipon,jangan la sombong.rugi je

steffany daph berkata...

uihh.. teruk juga. org senyum tak dibalas. hrm, lupa kwn lah tu. apa2 pun, tak baik kita jadi sombong kn? (:

:: Cik Nur :: berkata...

Arina..dasyat imaginasi awak tu..hihi...kalau btul, sy sentiasa nk bkepit dgn org smbong..hahah

:: Cik Nur :: berkata...

btul..xde faedah nk smbong2 ni... bila dh jadi cm ni, lepas ni jumpa lagi, jgn haraplah sy nk snyum lagi...

Lady Milo berkata...

siyes menyampah orang camni.. kalau tak kenal sekalipun, apala salahnye senyum..

hai Cik Nur.. anggap je la dia rabun, tak nampak... :-)

NY berkata...

1st impression bila pertama kali org tengok/jumpa akak akan ckp akak ni sombong,serius,garang..tu cuma ekspresi wajah bukan perasaan/sifat..sifat sebanar akak adalah 'pemalu & pendiam'..yes that's me..unless kalo akak bdepan dgn org yg friendly,automatik akak akan jadi friendly jugak.. :)
tp akak selalu je terkena cm amani..kita senyum tp org tu pandang kita dgn wajah yg sungguh sombong..sakit hati kot!

Aine Ainun berkata...

Satu hr nanti, dia akan cr awak semula....

Sombong ape pekdah...kan..

Xpela, jdkan pengajaran...

ieda berkata...

hurmmm org nie macam2 sifat kan .. jgn kita jadi macam tuu .. kalau boleh nak jadi yg sempurna .. insyaallahhh ;)

whitecappuccino berkata...

ermm..dah pernah alamai situasi macam ni..malu gak rasa..biarlah dia sombong..tak ke mana pun sombong tu.

Cik Aini Lavender's berkata...

alah x rugi pun kalo x kwn ngan org sombong nih..tambah2 yg bodoh sombong plak,dh la bodoh,sombong lak tu..erkkkk termengata la plak =p

:: Cik Nur :: berkata...

Cik Aini, termengata ek..hihi..btul pe apa yg cik aina kata tu.

Fendy berkata...

bersangka baik itu lebih baik....

Hanamiko Sakura berkata...

erkk... tak baik tau sombong.... semua rezeki tu Allah yang bagi... bukan hak kita pun... bersangka baik itu lebih baik ^^

Adila Saidi berkata...

cik nur nih dah terlebih baik dah :)
tak sombong pun.

Iffika | Ruslan berkata...

pernah jugak jumpa orang camni . buat lenguh bibir jah senyum . macam taikkk !

dyabunga berkata...

cik nur terlebh baik..dya plak xde masa nk jenguk cik nur.. bz nk siapkn assgmnt..huhu..dyA pun pernah alami situasi cm cik nur. tp dya masa naik tren nk balik rumah.. dya senyum punye lebar dia blh wat tak tahu je..

Deqla manjew berkata...

org sombong ni urat senyum dia dah putus! haha