Sabtu, 11 Februari 2012

Home » » .:: Rezeki Pagi Sabtu | Alhamdulillah ::.

.:: Rezeki Pagi Sabtu | Alhamdulillah ::.

.





Selamat hari sabtu semua. harap semuanya sihat hendakNYA. Alhamdullillah, dengan izinNYA, dapat juga kita bersua di sini. Syukran YaALLAH.

Menu sarapan kalian pagi ni apa ya? Rezeki aku di pagi sabtu ni capati cicah kari macam dalam gambar di atas tu. Yang istimewanya capati ni bukan di import dari mana-mana kedai. Tapi mak yang buatkan. 

Pertama kali mak buat capati ni, menjadi. Dalam masa sejam licin..!! 

Aku percaya, apa saja yang di masak dari air tangan mak kita mesti sedapkan. Macam aku, apa yang mak aku masak, semuanya sedap-sedap belaka.  #sebab tu aku makin mengembang..! hahaha.

Mana yang duduk jauh dari keluarga tu, tentu rindu dengan masakan mak atau ahli keluarga yang lainkan? 

Dah tu, tak reti-reti nak balik kampung jenguk mak , abah dan ahli keluarga yang lain?

Ada masa balik ye..! jangan sibuk dengan kerja je. tak sempat nak balik pun calling-calling la tanya khabar. Bolehkan...? tak rugi pun...ingat ye, lepas ni call kampung ya.



Kata Hati : Hargailah orang tua kita selagi mereka masih ada.

.

10 ulasan:

Yana Libra berkata...

Terasa rindu kat mak bila baca ni :((

Memang apa pun masakan mak saya mesti sedap :)

Nyue berkata...

air tangan ibu...mmg sedap la Cik Nur...BC entry Cik Nur, buat Nyue miss mak Nyue jer... :(

Masz Sidek berkata...

betul... masakan mak tak siapa boleh lawan... terbaek...

kalau tak keja memang giliran sy yg masak... mak duduk jer tunggu masa makan... hehehehe

keeya mustafa berkata...

hargai dn mendoakan ibu bapa.. :) mohon supayaAllah juga menyayangi mereka sperti mereka menyayangi kita

Cik Aini Lavender's berkata...

wahhh sedapnya..mmg apa je kalo d masak ibu sedap dan mjadi kn.cuba kalo kita yg buat tu..haha ntah2 jd lempeng tak :)

akuamir berkata...

teringat masakan mak?? :') maksudnye??

eh,, akuamir geti masak,, tapi air la,, LOL

:: Cik Nur :: berkata...

masakan mak kita memang tersedap di dunia laa.. :)

:: Cik Nur :: berkata...

amir, teringat masakan mak bagi mereka yg duduk jauh dari keluarga.. masak air ye...oklah tu..hihih

whitecappuccino berkata...

terliur la pulak nak makan capati ni! setuju sgt2..mak masak semua nya sedap!!

QasehnyaRania berkata...

suka tosei dari capati ;D


jom join segmen ni..

http://lobaksusue.blogspot.com/2013/02/segmen-lagu-favourite-saya-by-leeyana.html