Sabtu, 25 Februari 2012

Home » » .:: Hobi Aku | Pelik Tapi Benar ::.

.:: Hobi Aku | Pelik Tapi Benar ::.

.



Alhamdulillah di hari Sabtu yang indah ini dapat juga kita bersua di sini ya. Semua ini terjadi atas IzinNYA..! 

Syukran YaALLAH...!

Okeyh..! Untuk entry kali ini, memang ada yang akan rasa sedikit pelik, tapi percayalah ianya adalah salah satu hobi aku di waktu santai di rumah.

Nak tahu apa..? Ianya melibatkan kucing. Dan kucing tu di awal entry ni aku dah lekatkan gambarnya yang dah BERSEDIA tu. Hehehe..!

Sebenarnya malu nak bagitahu, sebab mungkin tak ramai orang yang macam aku kat luar sana kot. 

Tapi apakan daya, aku tidak boleh mengawal nafsu bila tengok si bulat duk mengaru-garu tak tentu hala, hingga naik kemerahan di bahagian perutnya.

Haa..dah dapat tangkap apa hobi aku..? heeee..^__^

Kalau dah melibatkan kucing yang suka mengaru-garu. Tentulah hobi pelik aku ni, tak lain dan tak bukan, MENCARI KUTU pada badan si kucing.

Yupp..! Beno..itu memang hobi aku bila bersantai di rumah. Tapi kena waktulah nak cari kutu ni, kalau tak kena waktu, kucing aku tu tak mahu duduk diam..!

Waktu yang paling sesuai, waktu dia tengah lalok nak tidur. Memang best gila..! lagi geram bila tengok kutu yang gebu-gebu tengah syok berenang.

Memang geram..! Kalau tak dapat rasa macam kecewa sangat nih..! Sebab tu pastikan DAPAT DAN MATI bila dah jumpa kutu tu.

Hehehe..! Siyess..pelikkankan hobi aku ni...Heeee... [^___^]

Kalian ada hobi pelik tak....? kongsi laa...hihihi



Kata Hati : Kadang-kadang kucing tu macam syok je aku cari kutu dia..kadang-kadang je la..hehehe.


.

23 ulasan:

Cik Aini Lavender's berkata...

hahaha..pelik kan dulu ms kecik2 suka la jg tp skrg dh x suka dh..dh tua kot.hahaha

btw sbnrnya nk tag cik nur tau tuk join tgk2 dh di tag. =)

~ FaRaH izzAtY ~ berkata...

erk. cari kutu kucing ? hoho. hobi yg sunguh pelik x)

Cik Nur berkata...

Cik Aini, sy smpai skarang suka..hihih... xpe..TAG je...insyaALLAH de masa, sy boleh join..! :)

Cik Nur berkata...

Farah, pelik tapi benarr..hahaha

ecadwinkyasha berkata...

hobi cik nur sama dgn hobi abg ipar eca...suka bebenor cari kutu kucing.muahahahaha

che mastura berkata...

memang best cari kutu..bile dah start cari,tak jadi kerja...

Yana Libra berkata...

saya tak reti la cari kutu kucing..hari tu try gak, tp kutu tu laju sangat lah..tak tertangkap..hehe~

mmg terer la cik nur dapat tangkap..hehe

whitecappuccino berkata...

cari kutu kucing? err...tak suka!

Aine Ainun berkata...

kucing suka. cari kutu tak suka....ehee
ada kucing banyak? bg akak sekor..

eheeheeeeee

Cik Nur berkata...

Yana, mula2 mmg susah..tapi lama2 okay..hihihih...

whitecappuccino, hehe..ni hobi santai...hihihi

Aine, de sekor ni je kak...hehehe

Arina Shamsul berkata...

kutu kucing cik nur cari?memang pelik..hihi.

cik nur kutu kucing tu boleh jangkit dengan manusia ke?ish meremang bulu roma bila sebut pasal kutu ni..haih...

Cik Nur berkata...

Arina, tak berjangkit la..hihihih..

Nyue berkata...

he3...hati2 cr kutu 2..nty jangkit..
tp bjangkit ker?
nyue geli kutu nie..

teha berkata...

hahah ! kite nk pegang kucing pon takot.. apetah lagi nk carik kutu die.. berani betol cik nur nie.. hee ~

^_^ Zaza Nur Iman berkata...

hahaha..zaza pun sama lah..tp kucing zaza tu kalau zaza cari dia diam :)

dyabunga berkata...

cari kutu?haha.. kalau dya tak ada nye nk cari kutu..:D

Iffika | Ruslan berkata...

hahaha pelik betul hobi diaa ni cari kutu pulakkk :P

aimaniman berkata...

isshhh peliknya... cari kutu kat tepi tangga ke dik? macam cik bedah dengan cik peah sok sek sok sek sambil cari kutu buat ketufet (mengumpet)... acah jer tu kan...

L berkata...

huhu, ntah2 kepala awak pun ada kutu.. kucing tak tolong cari ker??? huhu

jom baca sebentar..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/ko-buat-maksiat-semua-kena.html

Feenas Sya berkata...

eee .~
nampak kea kutu kucing toO .?
kalau dekat hamtaro .,
mesti lagik tak nampak kan ..
heee ~

Masz Sidek berkata...

hehehe... sy kalau nampak kutu kat badan kucing tu... sy jadi macam nur gak... cari kutu kucing... kadang2 adik dan kakak sy tahan kucing supaya tak cabut lari... sy sibuk mencari kutu hahahaha...

^_^ Zaza Nur Iman berkata...

zaza pun sama lah :)

Cik Nur berkata...

Kutu ni xberjangkit laa..hihi